0

مقالات همايش تمركز و عدم تمركز در فرآيند برنامه ريزي درسي

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات همايش تمركز و عدم تمركز در فرآيند برنامه ريزي درسي
سه شنبه 29 فروردین 1391  11:09 AM

 9: الگوي برنامه درسي مذاكره اي، رهيافتي نوين براي تمركززدايي از آموزش متوسطه
جاويدي كلاته جعفرآبادي طاهره
همايش تمركز و عدم تمركز در فرآيند برنامه ريزي درسي  1384;اسفند 1384(1)
کلید واژه:  برنامه درسي مذاكره اي، تمركززدايي، آموزش متوسطه و دموكراسي تفاهمي
خلاصه:

هدف اصلي اين مقاله معرفي برنامه درسي مذاكره اي و تصريح نقش آن در تمركززدايي از آموزش متوسطه مي باشد. بر اساس الگوي برنامه درسي مذاكره اي، مشاركت دانش آموزان در فعاليتهاي مدرسه، محدود به امور اجرايي نميشود، بلكه به دانش آموزان اجازه داده مي شود تا در حوزه هاي سياستگذاري، تصميم گيري و قانونگذاري نيز شركت كنند. از اين رو، در اين الگو امكان بيشتري براي تمركز زدايي از نظام آموزش متوسطه فراهم مي شود.
سوالات اصلي اين مقاله عبارتند از: چگونه ميتوان برنامه درسي متوسطه را به گونه ايي طراحي نمود كه امكان مذاكره و چالش هاي فكري بين دانش آموزان در خصوص عناصر برنامه درسي فراهم نمايد؟ و چگونه از اين طريق ميتوان زمينه تمركززدايي از آموزش متوسطه را فراهم نمود؟
در اين مقاله، به منظور پاسخگويي به اين سوالات، ابتدا ملاكهاي مورد نياز در طراحي عناصر برنامه درسي مذاكره اي، به منظور فراهم كردن امكان تعامل و رايزني ميان دانش آموزان و ساير عناصر ذيربط نظير مديران، برنامه ريزان و ... تصريح مي شود، آنگاه نقش برنامه درسي مذاكره اي درتمركززدايي از نظام آموزش و پرورش متوسطه مورد بررسي قرار مي گيرد.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها