0

مقالات همايش تمركز و عدم تمركز در فرآيند برنامه ريزي درسي

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات همايش تمركز و عدم تمركز در فرآيند برنامه ريزي درسي
سه شنبه 29 فروردین 1391  11:08 AM

 3: بررسي وضعيت برنامه ريزي درسي غيرمتمركز در كشورهاي اروپايي و امريكا
آقازاده محرم
همايش تمركز و عدم تمركز در فرآيند برنامه ريزي درسي  1384;اسفند 1384(1)
کلید واژه:  برنامه ريزي درسي غيرمتمركز، خط مشي برنامه درسي، آموزش، مدرسه، پشتيباني خارجي
خلاصه:

نظام هاي آموزش و پرورش در كشورهاي اروپايي و امريكايي، تقريبا از سه دهه پيش برنامه ريزي درسي غيرمتمركز را تجربه كرده اندOECD) ، .(1979 بسياري از اين نظام ها، برنامه ريزي درسي غيرمتمركز را بيشتر در سطح مياني(Meso) يا مدرسه اي (اكر، 2003) مورد توجه قرار داده اند. تجاربي كه نظام هاي آموزش و پرورش اروپايي و امريكايي از اجراي نظام برنامه ريزي درسي غيرمتمركز كسب كرده اند حايز اهميت فراواني است. بررسي تجارب كسب شده در اين نظام ها براي نظام هاي آموزش و پرورش كه علاقه مند براي برنامه ريزي درسي غيرمتمركز هستند، آموزنده است. چرا كه علي رغم تفاوت در زمينه هاي اجرايي برنامه ريزي درسي غيرمتمركز، آنان برنامه ريزي درسي را در سطح مياني هدف قرار داده اند.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها