0

مقالات همايش تمركز و عدم تمركز در فرآيند برنامه ريزي درسي

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات همايش تمركز و عدم تمركز در فرآيند برنامه ريزي درسي
سه شنبه 29 فروردین 1391  11:08 AM

 2: بررسي تطبيقي تمركززدايي از نظام آموزشي كشورهاي شمال و جنوب
اعتمادي زاده هدايت اله، نيلي محمدرضا، شريفيان فريدون
همايش تمركز و عدم تمركز در فرآيند برنامه ريزي درسي  1384;اسفند 1384(1)
کلید واژه:  نظام آموزشي، مطالعه تطبيقي، تمركزگرايي، تمركززدايي
خلاصه:

يكي از مباحثي كه از ديرباز پيرامون شيوه اداره و برنامه ريزي نظامهاي آموزشي مطرح بوده، تمركز و عدم تمركز است. از شيوه هاي بررسي مقوله تمركزگرايي و تمركززدايي در نظامهاي آموزشي، بررسي تطبيقي اين موضوع با توجه به تجارب جهاني است. از آنجا كه بررسي مقايسه اي ابعاد گوناگون اين موضوع در كشورهاي مختلف كه هر يك داراي شرايط اقتصادي، اجتماعي، علمي و آموزشي متفاوتي هستند، مي تواند نتايج ارزنده اي داشته باشد، در اين مقاله از اين شيوه استفاده گرديده است. در اين راستا، پس از ذكر مقدمه اي كوتاه، مباني نظري تمركزگرايي و تمركززدايي مورد بحث واقع شده، در ادامه شكلهاي گوناگون تمركززدايي مطرح گرديده است. در بخش اصلي مقاله تجارب كشورهاي مختلف در رابطه با تمركززدايي از نظام آموزشي ارايه گرديده است. در اين بخش، كشورها بر حسب ميزان توسعه يافتگي به دو گروه شمال و جنوب تقسيم گرديده اند. در پايان، ضمن بحث و نتيجه گيري، دلالتهايي براي نظام آموزشي كشور ذكر گرديده است.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها