0

دانلود مقالات برق

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات برق
سه شنبه 29 فروردین 1391  2:39 PM

 31: حفاظت از PEME در صنعت برق از طريق تكنيك هاي ارزيابي ريسك به عنوان اساس كنترل ريسك هاي سازماني
حاجي محمدي محمدرضا، عليزاده مجيد
همايش كيفيت و بهره وري در صنعت برق  1382;خرداد 1382(4)
کلید واژه:  كنترل ريسك، مديريت ايمني و بهداشت، ارزيابي
خلاصه:

صنعت برق به عنوان يكي از صنابع پرمخاطره همواره موردنظر بوده است و آمار و گزارشات نشان دهنده اين است كه سازمان هاي مربوطه بايستي سيستم مديريت جهت كنترل خطرات و ريسك هاي سازمان مستقر سازند.
استانداردهاي سري
OHSAS 18001 به عنوان سيستم مديريت ايمني و بهداشت حرفه اي بر اين مهم تاكيد دارد و نحوه شناسايي آناليز ريسك ها و حفاظت از منابع مختلف سازمان موردنظر قرار گرفته است. يكي از موارد حايز اهميت در سازمان ها حفاظت از منابع مختلف از جمله افراد، تجهيزات، مواد و محيط كار مي باشد كه شناسايي خطرات و ارزيابي ريسك هاي سازمان و اقدامات منتج از آن مي توانند نقش به سزايي در آن داشته باشد كه بايستي مراحل ذيل انجام گيرد.
سازمان بايستي با تكنيك هاي مختلف نسبت به شناسايي و دسته بندي خطرات اقدام نمايد و براي اين كار روش هاي مختلفي را مورد استفاده قرار دهد كه اهم آن تكنيك
JSA مي باشد.
پس از شناسايي، نياز به ارزيابي ريسك جهت سنجش احتمال وقوع و شدت پيامد آن مي باشد كه امروزه تكنيك هاي مختلفي براي آن در سراسر دنيا و از جمله صنعت برق مورد استفاده قرار مي گيرد كه از جمله
FMEA, W.F, U.K و … مي باشد. با بررسي نتايج ارزيابي و آناليز ريسك ها و اولويت بندي ريسك هاي موجود در سازمان مي توان اطلاعات دقيقي را فراهم آورد كه با اقدامات كنترلي مناسب در جهت حذف يا كاهش خطرات در سازمان اقدام نمود كه نتيجه آن حفاظت از منابع سازمان و جلوگيري از بروز حوادث و اتفاقات و كنترل خسارات در سازمان مي باشد.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها