0

دانلود مقالات برق

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات برق
سه شنبه 29 فروردین 1391  2:37 PM

 24: معيارها و شاخص هاي كمي در ارزيابي شركت هاي توزيع
لادن مژگان
همايش كيفيت و بهره وري در صنعت برق  1382;خرداد 1382(4)
کلید واژه:  اهداف سازماني، شاخص، ارزيابي، معيار
خلاصه:

ارزيابي در شركت هاي توزيع نيروي برق مي تواند به ابزاري كليدي براي حصول اطمينان ازتحقق اهداف سازماني تبديل شود. مقايسه نتايج ارزيابي در دوره هاي متوالي، اثربخشي فعاليت هاي مختلف نظير تغيير مديريت و روش ها، سازماندهي مجدد، خريد و به كارگيري تجهيزات و تكنولوژي جديد، آموزش پرسنل و ساير اقدامات ديگر را نشان مي دهد و مهم تر از آن با تحليل دقيق نتايج ارزيابي مي توان به فرصت ها و نقاط قوت، تهديدها و نقاط ضعف پي برد.
در مسير صعود هر سازمان به افق ديده شده در اهداف بلندمدت خود، ارزيابي هاي به موقع و موثر از وضع موجود، يكي از مهم ترين بازخورهاي هدايت كننده مديران خواهد بود. بنابراين ارزيابي را بايد فرآيندي تجديد شونده و مستمر درنظر گرفت و در طراحي و تعريف شاخص هاي آن بسيار دقت نمود. شركت هاي توزيع هر سال از سوي نهادهاي مختلف نظير توانير، برق منطقه اي، موسسات صادر كننده انواع گواهينامه ها و يا واحدهاي داخلي خود مورد ارزيابي واقع مي گردند كه هر كدام نقاط قوت و ضعف و كارايي خاص خود را دارد. در اين مقاله يك سيستم ارزيابي كه در شركت توزيع نيروي برق جنوب غرب تهران طراحي و پياده شده معرفي مي گردد. اين سيستم با درنظر گرفتن چند شاخص كليدي بسياري از فرآيندهاي اصلي شركت را ارزيابي ميكند.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها