0

دانلود مقالات برق

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات برق
سه شنبه 29 فروردین 1391  2:37 PM

 22: عوامل موثر در بهره وري
زنجاني غيور سيدعليرضا، رفسنجاني سعيد
همايش كيفيت و بهره وري در صنعت برق  1382;خرداد 1382(4)
کلید واژه:  بهره وري، عوامل موثر و كارايي
خلاصه:

امروزه بهره وري و نقش مهم آن در جهت پيشرفت و نيل كشورهاي جهان به مقاصد اقتصادي و سياسي و اجتماعي به خوبي روشن گرديده است و دولت ها و شركت ها سعي مي كنند با بكارگيري فنون و روش هاي مناسب هر چه بيشتر خود را به اين شاخصه ها نزديك كنند. ولي با كمال تاسف بايد اظهار نمود كه در كشور ما با وجود مطرح شدن اين بحث و واگذاري آن به يكي از ارگان هاي دولتي بزرگ جهت تبليغ، ترويج و بكارگيري آن هنوز گامي موثر برداشته نشده و جامعه ايراني با مفاهيم بهره وري و دستاوردهاي آن بيگانه مي باشد.
لذا در اين مقاله سعي شده تا به صورت اجمال به توصيف صحيح بهره وري (نسبت توليد به ثمر رسيده به نهاده بكار رفته در آن) و مقايسه آن با مفاهيم مشابه ديگر مانند اثربخشي و كارايي پرداخته
شود، سپس به عوامل موثر بر بهره وري يعني عوامل داخلي و عوامل خارجي اشاره گرديده و در بخش بعدي به تجارب ساير كشورها (ژاپن، هند و سنگاپور) توجه شده است و در نهايت پيشنهاداتي كاربردي به شرح زير در سه مقطع جهت اصلاح روند بهره وري در ايران عنوان گرديده است:
در مقطع زماني كوتاه مدت: كه مي توان در زمينه تشخيص و تعيين حدود تمركز و عدم تمركز، جلوگيري از كاهش سطح زندگي كاركنان، افزايش اختيارات مديران و ... اشاره نمود.
در مقطع زماني ميان مدت: مي توان به ايجاد نظم صحيح اداري، ايجاد تناسب بين اختيارات و وظايف، اصلاح سيستم پرداخت ها، ايجاد ارتباط نزديك بين سازمان هاي دولتي و خصوصي با دانشگاه ها و ... اشاره نمود.
در مقطع زماني بلندمدت: مي توان به مواردي مانند ايجاد تحول در فرهنگ كار جامعه، تقويت روحيه كار گروهي، تعديل رشد جمعيت، تقويت فرهنگ صداقت در جامعه و ... پرداخته شود.
و در نهايت اميدوارم توانسته باشم گامي هر چند كوتاه درجهت معرفي و رشد فرهنگ بهره وري داشته باشم.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها