پاسخ به:دانلود مقالات برق
سه شنبه 29 فروردین 1391 2:34 PM
7: طرح عارضه يابي در خدمات مشتركين شركت توزيع نيروي برق استان قم
|
شريفي محمدعلي |
همايش كيفيت و بهره وري در صنعت برق 1382;خرداد 1382(4) |
کلید واژه: عارضه يابي، خدمات مشتركين، ارتباطات |
خلاصه:
به منظور شناخت مشكلات بخش خدمات مشتركين با استفاده از روش عارضه يابي اقداماتي انجام گرفته كه شرح تفصيلي آن درپي خواهد آمد.
هدف عارضه يابي، شناخت موانع، هماهنگ ساختن فعاليت هاي ستاد با مناطق در بخش خدمات مشتركين و همچنين تسهيل ارتباطات اين بخش با ساير بخش هاي ذيربط در شركت به منظور تسريع در انجام وظايف محوله و دستيابي به اهداف سازمان، همچنين سرويس دهي مطلوب تر به مشتركين و متقاضيان مي باشد. ادارات خدمات مشتركين مناطق شرق و غرب و ستاد شركت همراه با پيمانكاران ذيربط و بخش هاي ديگر سازمان كه بطور مستقيم در تامين هدف عارضه يابي فعاليت دارند در محدوده اين طرح قرار گرفته اند.
عمده ترين مسايل مورد نظر تغيير در روش هاي كاري و تغيير در روابط نيروي انساني است نيروي انساني در بخش هاي همكاران اداري، پيمانكاران و ارباب رجوع مورد بررسي قرار مي گيرند.
شيوه كار مصاحبه هاي فردي با همكاران ذيربط، پيمانكاران، مديران واحدهاي محدوده طرح و نهايتا تشكيل جلسات با گروه خدمات مشتركين مشتمل بر تمامي عناصر فوق الذكر به منظور كشف نشانه ها، نقص ها، فرضيه ها، علت ها و راه حل هاي مشكلات موردنظر مي باشد.
يادآوري مي شود ديدگاه مشتركين و متقاضيان از زبان همكاران، پيمانكاران و مديران بر اساس شنيده هايشان از ارباب رجوع در اين جستجو دخالت دارد، بدين ترتيب در سه راس مثلث گروه هدف، همكاران، پيمانكاران و ارباب رجوع قرار گرفته اند.
|