0

دانلود مقالات برق

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات برق
دوشنبه 28 فروردین 1391  10:56 PM

 39: تاثير توسعه شبكه بر مساله جايابي ترانسفورماتور جابجا كننده فاز در شبكه ايران
قره پتيان گئورك، فرمد مجيد، راعي ساعد، محسني حسين
كنفرانس بين المللي برق  1382;آبان 1382(18)
کلید واژه:  ترانسفورماتور جابجا كننده فاز، PST، كاهش تلفات، جايابي، توسعه شبكه
خلاصه:

مطالعات نشان داده است كه ترانسفورماتور جابجا كننده فاز، (Phase Shifting Transformer) PST توانايي كاهش تلفات انتقال را دارد. با در نظر گيري اين توانايي، در اين مقاله مساله جايابي PST در شبكه سراسري ايران به منظور كاهش تلفات مورد بحث قرار گرفته است. شبكه هدف، شبكه ايران در سال 1388 بوده است. در اين شبكه اثر نصب PST در خطوط 230 و 400 و همچنين بررسي اثر تعويض ترانسفورماتورها با PST، صورت پذيرفته است. با توجه به نتايج بدست آمده بحث و نتيجه گيري فني - اقتصادي در جهت تعيين مناسبترين محل نصب PST در شبكه انجام شده است.
هدف اصلي مقاله مقايسه نتايج جايابي مربوط به اين سال با نتايج جايابي در سال 1383 بوده است. نكته مهمي كه از اين مقايسه بدست آمده اين است كه محل مناسب نصب
PST با توسعه شبكه ايران (تغيير توپولوژي و شرايط توليد و مصرف) تغيير مي يابد. دليل اين جابجايي نكته جالب ديگري است كه اين مقاله به آن اشاره دارد و انتظار مي رود كه جايابي ديگر عناصرFACTS در شبكه ايران از اين نكته تاثير بپذيرد. دليل جابجايي پاسخ با توجه به اين كه مازاد توليد و كمبود توليد شبكه در كجاست قابل توجيه است. در سال 1383 برق منطقه اي مازندران داراي مازاد توليد و برق تهران به عنوان بزرگترين مصرف كننده همجوار داراي كمبود توليد است. بنابراين منطقي است كه اين مازاد توليد به سمت برق تهران هدايت شود. نتيجه روند جايابي، PST را به عنوان يك كنترل كننده سيلان توان، به اين محل سوق داده است. اما در سال 88 با ورود نيروگاه هاي برق آبي، مازاد توليد به مناطق جنوب كشور منتقل مي شود. ولي در اين سال نيز برق تهران داراي كمبود توليد است. بنابراين ضروري است كه مجددا اين مازاد توليد به سمت برق تهران هدايت شود. اين مساله باعث مي شود كه پاسخ جابجا شده و به خط ساوه - پرند منتقل گردد. نتايج بدست آمده در اين مقاله ضرورت توجه به اين موضوع را در برنامه ريزي هاي آينده شبكه آشكار مي سازد.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها