پاسخ به:مقالات كنفرانس احتراق ايران
دوشنبه 28 فروردین 1391 10:28 PM
امي فتح اله، موحدنژاد احسان، حسينعلي پور سيدمصطفي |
كنفرانس احتراق ايران 1384;بهمن 1384(1) |
کلید واژه: موتور، انژكتور، زمان پاشش، آلاينده |
خلاصه:
يكي از پارامترهاي موثر بر عملكرد موتورهاي انژكتوري و ميزان آلاينده هاي خروجي از آنها، تعيين مكانيسم زماني پاشش و زمان مناسب براي پاشش در هر كدام از مكانيسم ها مي باشد. زمان پاشش سوخت بطور مستقيم بر چگونگي تبخير سوخت، اختلاط هوا و سوخت، ميزان تشكيل فيلم مايع در پورت و ميزان سوخت وارد شده به سيلندر تاثير گذاشته و بر اين اساس نقش مهمي در عملكرد مناسب موتور و كنترل ميزان آلاينده هاي خروجي بخصوص HC ايفا مي كند. در اين مقاله تاثير زمان پاشش سوخت در مكانيسم زماني ترتيبي، با استفاده از مدل ايجاد شده از موتور XU7JP-L3 (مورد استفاده درخودرو سمند) در كد مهندسي Wave و با استفاده از مدل انژكتور پالس ويدس بررسي مي شود و با نتايج تست موتور در حالت تمام بار و نيمه بار مقايسه مي شود. دقت مدلسازي با استفاده از داده هاي حاصل از تست گرم موتور تاييد شده و تطابق زيادي را با داده هاي واقعي موتور نشان مي دهد. با توجه به ميزان گشتاور موتور و آلاينده هاي خروجي از موتور، زمان بهينه پاشش در سرعت ها و بارهاي مختلف بدست مي آيد. |