0

مقالات راهنمايي و مشاوره شغلي

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات راهنمايي و مشاوره شغلي
دوشنبه 28 فروردین 1391  8:18 PM

 21: سراب هاي شغلي و پيامدهاي آن
حقيقي نسب منيژه
جشنواره راهنمايي و مشاوره شغلي  1386;بهمن 1386(1)
کلید واژه:  بازاريابي رابطه مند، بازاريابي شبکه اي، سلسله مراتبي، طرح هاي هرمي
خلاصه:

رشد جمعيت و جوان گرايي جامعه، تغييرات در سبک زندگي که به سطوح بالاتري از ارضاي نيازها و خواسته ها ارتقا يافته است، با محدوديت هايي که در کسب موقعيت هاي شغلي دلخواه در جوامع وجود دارد، چالش هاي جديدي را فرا روي افراد به ويژه جوانان قرار داده است. در اين رقابت سخت براي ورود به يک کسب و کار جديد و يا مسير شغلي مناسب، گاهي اوقات تهديدهايي نيز به وجود مي آيد که در ظاهر امر و مانند يک سراب، يک فرصت ارزنده براي موفقيت، پول سازي و ترقي محسوب مي شود. يکي از پديده هاي جديد سراب گونه که با کمک تکنولوژي اطلاعات و اينترنت در سال هاي اخير رشد زيادي يافته و جوانان را به گونه اي فريبنده به خود جلب کرده است، بازاريابي شبکه اي از نوع هرمي آن است که مسايل زيادي را ايجاد کرده است.
به دليل فقدان پژوهش هاي علمي در ارتباط با اين مساله، يک پژوهش توصيفي از نوع پيمايشي اعضاي شبکه گلدکوئست در ايران را مورد بررسي و نمونه انتخابي اعضاي اين شبکه در شهر شيراز مي باشند.
يافته هاي پژوهش با 99 درصد اطمينان نشان مي دهد که هدف اصلي افراد از عضويت در شبکه کسب درآمد بوده و نه خريد محصولات / خدمات، به منظور ارضاي نيازهايشان، از طرف ديگر نتايج نشان مي دهد اغلب اعضا در اين شبکه موفق به کسب درآمد نشده اند، بنابراين آنان نتوانسته اند به هدف خود از عضويت در شبکه دست يابند که نتيجه، نارضايتي از عملکرد شرکت مي باشد. همچنين بايد توجه داشت اعضايي که محصولات شرکت را خريداري کرده اند از هيچ يک از عناصر اصلي آميخته رضايت نداشته اند، در حالي که اعضايي که خدمات شرکت را خريداري کرده اند، از کيفيت و قيمت خدمات رضايت داشته و نسبت به ساير عوامل آميخته بازاريابي، نارضايتي خود را ابراز کرده اند.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها