پاسخ به:مقالات راهنمايي و مشاوره شغلي
دوشنبه 28 فروردین 1391 8:17 PM
اسدي عليرضا |
جشنواره راهنمايي و مشاوره شغلي 1386;بهمن 1386(1) |
کلید واژه: |
خلاصه:
اگرچه بازار کار طبق مباني تئوري هاي اقتصاد کلاسيک تحت تاثير عامل دستمزد حقيقي است و رفتار بسياري از کارجويان را توضيح مي دهد اما به دليل گسترش اقتصاد دانش محور و توسعه ارتباطات بازار کار نيز متحول گرديده است و عواملي ديگري همچون تخصص گرايي کارجويان و تنوع مشاغل، دسترسي به اطلاعات و کيفيت کارها بيش از پيش در تبيين رفتار کارجويان (عرضه) تاثير گذاشته است. از طرف ديگر به دليل يکسان سازي آموزش ها در دانشگاه ها و توسعه اين آموزشها شدت رقابت براي دستيابي به موقعيتهاي شغلي رو به فزوني بسيار دارد اين عامل در اقتصادهايي که داراي نرخ بيکاري بالا مثل کشورهاي در حال توسعه دارند بسيار شديدتر است. در اين مقاله با در نظر گرفتن دو عامل فوق و بکارگيري مباني تئوري بازاريابي، رويکرد جديدي در چگونگي دستيابي به موقعيتهاي کاري بهتر بر مبناي مشاوره شغلي پيشرفته و خلاقيت طرح گرديده است که مي تواند رقابت پذيري کارجويان (عرضه يا ارايه کننده کار) را بالا برده و موفقيت را در پي داشته باشد. |