0

مقالات نقش فناوري اطلاعات در اشتغال

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات نقش فناوري اطلاعات در اشتغال
دوشنبه 28 فروردین 1391  5:32 PM

 33: بررسي نقش رسانه هاي نوين ارتباطي در توسعه اشتغال
حسيني سيدمستجاد
همايش نقش فناوري اطلاعات در اشتغال  1380;بهمن 1380(1)
کلید واژه: 
خلاصه:

منطق دروني و نيروي محركه نظام سرمايه داري كه همانا انباشت سرمايه براي كسب سود و سرمايه گذاري مجدد است، سرانجام به جهاني شده منجر شد. جهاني شدن اقتصاد سرمايه داري بدون وقوع انقلاب اطلاعاتي و ارتباطي امكان پذير نبود. لذا با تكامل تكنولوژي هاي ارتباطي كه برجسته ترين آنها ماهواره و اينترنت مي باشند، فرايند جهاني شدن با شتاب عظيمي متبلور شده است.جهاني شدن، فرايند گريزناپذيري است كه فوايد و مضرات كثيري در پي دارد. تنها راه معقول، شناخت امكانات و توانمندسازي خويش براي مشاركت آگاهانه در اين عرصه است؛ انكار و تسليم مطلق در برابر اين فرايند، هر دو، افراط و تفريط و لاجرم محكوم به شكست است.
در گزارش بخش برنامه توسعه سازمان ملل متحد كه در اواخر تيرماه 80 منتشر شد، آمده است: كشورهاي جهان در حال توسعه با ايجاد زيرساختهاي فني مورد نياز و فراهم آوردن امكانات لازم براي آموزش نحوه استفاده از رسانه هاي نوين ارتباطي، (اينترنت، ماهواره و ...) مي توانند سطح زندگي مردم را ارتقا دهند و مي توانند با استفاده از برنامه هاي كشورهاي موفق ديگر در زمينه تكنولوژي اطلاعات، در جلب سرمايه، فروش صنايع دستي و كارآفريني به توسعه و رشد اقتصاد ملي كشور خود كمك نمايند. در اين گزارش، كشورهايي نظير بنگلادش به عنوان الگوي موفق استفاده از تكنولوژي اطلاعات در زمينه كارآفريني معرفي شده اند. به عنوان مثال؛ دولت بنگلادش با تاسيس يك مركز تلفن در روستاهاي دور افتاده و اعطاي وام به منظور خريد تلفن همراه و فراهم سازي بستر استفاده از رايانه و اينترنت باعث عرضه توليدات محلي در بازارهاي جهاني شده است كه اين امر در آمد روستاييان را به مقدار ده درصد افزايش داده است.
مقاله حاضر درصدد است با استفاده از تجارب كشورهاي ديگر در اين زمينه و متناسب با ساختارهاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور، راهكارهايي براي توسعه اشتغال ارايه نمايد. (انشاا...)

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها