0

مقالات نقش فناوري اطلاعات در اشتغال

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات نقش فناوري اطلاعات در اشتغال
دوشنبه 28 فروردین 1391  5:29 PM

 20: پتانسيل اشتغال زايي فناوري اطلاعات- يك بررسي نظري
ضيايي قهنويه مظاهر
همايش نقش فناوري اطلاعات در اشتغال  1380;بهمن 1380(1)
کلید واژه: 
خلاصه:

اقتصاد ما با چالشهاي مختلفي مانند پايين بودن بهره وري و سطح فناوري مواجه است. اشتغال يكي از چالش هاست كه با توجه به شرايط خاص فعلي حتي از آن به عنوان بحران نيز از آن ياد مي شود. فناوري اطلاعات نه تنها پتانسيل اشتغالزايي بالايي دارد بلكه تاثيري جدي بر حل ساير چالشهاي اقتصادي دارد. هدف اين مقاله نشان دادن اين پتانسيل است و همچنين نگاهي گذرا به شرايطي است كه باعث فعال شدن اين پتانسيل مي شود.
بديهي است ميزان اشتغال زايي هر فناوري به ميزان تقاضا براي آن فناوري و اين خود ناشي از تقاضاي محصول مي باشد. اطلاعات به عنوان محصول فناوري اطلاعات تقاضايي پيوسته در حال افزايش دارد. زيرا به عنوان يك عامل توليد بازده صعودي دارد و به عنوان يك عامل در تصميم گيريها به دليل افزايش سرعت تغييرات همواره اطلاعات جديدي با سرعت بيشتري مورد نياز مي باشد. هم چنين به دليل بستگي كامل قيمت اطلاعات به موقعيت و نوع مشتري، اطلاعات جديدي با سرعت بيشتري مورد نياز مي باشد.
فناوري اطلاعات را مي توان به عنوان عامل پردازش، توزيع يا انتقال و انبارش اطلاعات دانست. به دليل افزايش تقاضا در هر يك از اين سه حوزه و تقاضا براي توسعه فناوري اطلاعات در حال افزايش مي باشد. روند سرمايه گذاريهاي و اشتغال در كشورهاي پيشرفته نشان دهنده اين امر مي باشد، بنابراين مي توان گفت پتانسيل اشتغال زايي فناوري اطلاعات بالا و در حال افزايش مي باشد.
در اين مقاله با بررسي مطالب فوق، لزوم ايجاد شرايط مناسب براي اشتغال از اين پتانسيل مورد تاكيد قرار خواهد گرفت.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها