0

مقالات نقش فناوري اطلاعات در اشتغال

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات نقش فناوري اطلاعات در اشتغال
دوشنبه 28 فروردین 1391  5:29 PM

 17: تكنولوژي اطلاعات و نقش آن در مديريت منابع انساني
البدوي امير، صرافپورحبيبي عليرضا
همايش نقش فناوري اطلاعات در اشتغال  1380;بهمن 1380(1)
کلید واژه: 
خلاصه:

پيرامون تكنولوژي اطلاعات و شاخه هاي وابسته به آن شامل، نرم افزارها و سخت افزارها، اينترنت، اكسترانت، پست الكترونيك، ويدئو كنفرانس و نقش اهميت و كاربرد اين گونه تكنولوژيها در وظايف مديريت منابع انساني نظير فرآيند كارمند يابي، برنامه ريزي شغلي، انتخاب كارمندان، اجتماعي كردن كارمندان و حقوق و دستمزد، ارزيابي عملكرد كاركنان و پاداش و ... مباحث گسترده اي مطرح است. در اين مقاله سعي بر آن شده كه ماتريسي را بادر نظر گرفتن ساختار هريك از شاخه هاي تكنولوژي اطلاعات و نيز وظايف مديريت منابع انساني طراحي نمائيم كه بتوان بتوسط آناليز آماري فاكتورها معين نمود كه كداميك از شاخه هاي تكنولوژي اطلاعات داراي اهميت و نقش بيشتري (در به انجام رسانيدن هر يك از وظايف مديريت منابع انساني) ميباشند. جامعه آماري نمونه جهت حصول اين نتايج شركت ملي صنايع مس ايران ميباشد. نتايج بدست آمده حاكي از اين مطلب است كه بر اساس نظر سنجي انجام شده در اين سازمان كاربرد:
1-بانكهاي اطلاعاتي
2- اكسترانت (با كاربري اينترنت)
3- برنامه هاي كاربردي
4-
اينترانت
به ترتيب داراي بيشترين ميزان نقش و كاربردي ميباشند در انجام وظايف مديريت منابع انساني؛ البته در خصوص كاربري اكسترانت چون در اين سازمان ارتباط با ساير سازمانهاي وابسته، از طريق سرويس اينترنت انجام مي شود، اينترنت خود به گونه اي در اين مساله تاثيرگذار بوده و بهتر است بجاي درنظر گرفتن نقش اكسترانت بصورت تكنولوژي مجزا
(نظير استفاده از خطوط ويژه ارتباطي يا ماهواره اي، Vsat)، بيشتر به مساله كاربري اينترنت توجه نماييم. بدين ترتيب بانكهاي اطلاعاتي بيشترين ميزان كاربردي در وظايف مديريت منابع انساني را داشته و پس از آن اينترنت و برنامه هاي كاربردي و اينترانت هستند كه نقش بسيار مهمي را در كاربردي تكنولوژي اطلاعات در وظايف مديريت منابع انساني ايفا مي كنند.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها