0

مقالات صنايع دريايي

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات صنايع دريايي
یک شنبه 27 فروردین 1391  11:23 PM

 31: بررسي كمانش عرضي در اثر نيروي محوري در خطوط لوله زير دريا
برومندزاده مجيد، ساغري چي ها محمد
همايش ملي صنايع دريايي ايران  1386;آبان 1386(9)
کلید واژه:  خط لوله زير دريا، كمانش عرضي، نيروي محوري موثر
خلاصه:

معمولا نيروهاي فشاري در خطوط لوله در اثر مقاومت اصطكاكي در برابر افزايش طول به وجود مي آيند كه دليل اين افزايش طول نيز تغييرا ت دما و فشار دروني مي باشد. اين نيروها مي توانند باعث كمانش در بخشي هايي از خطوط لوله شوند كه داراي يك انحناي اوليه ٣ مي باشند. در خطوط لوله زير دريا در هنگام لوله گذاري به وجود آمدن انحناهاي جزيي اجتناب ناپذير مي باشد كه اين موضوع احتمال به وجود آمدن كمانش در خطوط لوله زير دريا را افزايش مي دهد. دو نوع كمانش در واقعيت وجود دارد كه نوع اول در اثر حركت به سمت بالا و جدا شدن از سطح دريا به وجود مي آيد و به آن كمانش عمودي ٤ گفته مي شود و نوع دوم در اثر حركت مارپيچي لوله به صورت عرضي در كف دريا به وجود مي آيد و به آن كمانش عرضي ٥ گفته مي شود. در اين مقاله در ابتدا روابط كمانش عرضي معرفي شده است. سپس با استفاد ه از اين روابط احتمال رخ دادن يا ندادن كمانش عرضي ارزيابي شده است. در پايان نيز نتايج تحليل انجام شده بر اين اساس، براي خطوط لوله ي دريايي فازهاي ۷۱ و ۸۱ توسط شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران ارايه گرديده است.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها