پاسخ به:مقالات لجستيك و زنجيره تامين
شنبه 26 فروردین 1391 10:02 AM
باباخاني محمدعلي، يوسفي ام البنين |
كنفرانس لجستيك و زنجيره تامين 1385;آبان 1385(2) |
کلید واژه: زنجيره تامين، اندازه گيري عملكرد |
خلاصه:
مديريت زنجيره تامين، يكي از اجزا اصلي استراتژيهاي رقابتي براي افزايش بهره وري و سوددهي سازماني است. در سالهاي اخير، اندازه گيري عملكرد سازماني و شاخصهاي آن، مورد توجه بسياري از پژوهشگران قرارگرفته است. تحويل صحيح و به موقع محصول به مشتري، اهداف اصلي يك زنجيره تامين موثر و كارآمد هستند. بنابراين، معيارهايي براي اطمينان از كارآيي اجزاي عملي زنجيره تامين، لازم اند. نقش اين شاخصها و معيارها در موفقيت يك سازمان، اغراق آميز نيست. زيرا آنها بر كنترل و برنامه ريزي استراتژيك، تاكتيكي و عملياتي، اثر دارند. اندازه گيري عملكرد، نقش تعيين كننده اي در توسعه و پيشرفت زنجيره تامين دارد، به طوري كه مي تواند طراحي و مديريت زنجيره تامين را به سوي عملكرد مورد نظر هدايت كند. اندازه گيري عملكرد و شاخصهاي مربوط به آن، نقش مهمي در طبقه بندي اهداف، ارزيابي عملكرد و تعيين سياست هاي آتي، بازي مي كنند. در مقاله حاضر، يك چارچوب براي افزايش درك بهتر از اهميت اندازه گيري عملكرد مديريت زنجيره تامين و شاخصهاي آن، ارايه شده است. اميد است با استفاده از مقاله حاضر، انگيزه بيشتري در اين زمينه مهم، ايجاد شود. |