پاسخ به:مقالات لجستيك و زنجيره تامين
شنبه 26 فروردین 1391 9:54 AM
باقرپور متين |
كنفرانس لجستيك و زنجيره تامين 1385;آبان 1385(2) |
کلید واژه: زنجيره تامين، تبادل اطلاعات، مشتر يگرايي، صنعت خودرو |
خلاصه:
در اين مقاله به بحث راجع به تاثير توانايي زنجيره تامين خودرو در تبادل اطلاعات و كالاها مي پردازيم و ساختار سنتي عرضه را باe_SC كه اطلاعات را روي اينترنت به مشاركت مي گذارد، مقايسه مي نماييم. صنعت خودرو با توسعه اينترنت با تغييرات وسيعي مواجه گشته است. زماني كه فورد، جنرال موتورز، دايملر - كرايسلر، رنو و نيسان خبر از بازار مشترك الكترونيكي براي محصولات خود دادند، زنگ شروع دوره جديدي از مديريت زنجيره تامين در صنعت خودرو به صدا درآمد. خودروسازان و تامين كنندگان مدعي هستند كه پذيرش اينترنت منافع قابل توجهي در زمان تحويل، بهره وري و هزينه خواهد داشت. استفاده از اينترنت به كاهش هزينه در زمينه هاي مختلف منجر مي شود. در اين مقاله دو سناريو زنجيره تامين سنتي خودرو و زنجيره تامين الكترونيكي خودرو براي مقايسه درنظر گرفته خواهد شد و فاكتورهاي موثر بر كاهش هزينه: نزديكي فيزيكي، مقدار موجودي، خدمات مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. |