پاسخ به:مقالات لجستيك و زنجيره تامين
شنبه 26 فروردین 1391 9:49 AM
محسن پور مسعود، نظري سنگاچين مجتبي |
كنفرانس لجستيك و زنجيره تامين 1385;آبان 1385(2) |
کلید واژه: |
خلاصه:
از آنجاييكه حمل و نقل كانتينري بعنوان يك روش فراگير در جاي جاي صنعت حمل ونقل جهان ريشه دوانده است و امروزه گرايش بسياري از صاحبان كالا به گونه اي است كه حتي بسياري از آنان تمايل دارند كالاهاي فله اي خود را نيز از طريق كانتينر حمل نمايند. صنعت حمل ونقل خودرو نبز از ابن نمايلات مستثني نبوده و حمل و نقل كانتينري نقش بسزايي را در زنجيره تامين صنعت خودروسازي مي تواند ايفا نمايد. در اين مقاله ما سعي نموده ايم ضمن معرفي دو شيوه رايج حمل و نقل خودرو از طريق درياكه عبارت است از كشتي هاي اختصاصي حامل خودرو و استفاده از كانتينر در حمل خودرو و بيان مزايا و معايب دو شيوه ياد شده، برتري هاي شيوه كانتينري را در مقايسه با شيوه ديگر بيان نماييم و در نهايت از طريق آناليز هزينه هاي دو روش حمل در دو مسير مختلف (هامبورگ به تهران از مسير بندرعباس - هامبورگ به تهران از مسير بندر امام خميني)، رجحان روش حمل و نقل كانتينري را به اثبات برسانيم. نتايج مطالعات ما نشان داد كه هزينه هاي حمل و نقل خودرو از هامبورگ به تهران از مسير بندرعباس از طريق كشتي هاي اختصاصي حمل خودرو چيزي كه هم اكنون عمل مي شود نسبت به مسير هامبورگ به تهران از مسير بندر امام خميني به بمراتب گران تر است. |