پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک
جمعه 25 فروردین 1391 11:33 PM
ورميرزا اميد، دهقان تخت فولادي مهدي، پورميرزا آرزو |
كنفرانس شهر الكترونيك 1388;خرداد 1388(2) |
کلید واژه: مشتري مداري، بانکداري الکترونيکي، ارتباط طولاني مدت، نيازهاي مشتريان، آموزش مديران |
خلاصه:
در عصر حاضر بانک ها توجه ويژه اي به مديريت ارتباط با مشتري دارند تا با بکارگيري کليه ابزارهاي موجود بتوانند بيشترين سود را کسب نمايند. امروزه بازاريابي منحصرا توليد، توزيع و فروش نمي باشد بلکه نگرشي عميق در جهت ارتباط طولاني مدت با مشتري دارد. در اين شرايط بانک بانک مي تواند با فراهم نمودن نيازهاي مشتريان بيشترين سود را کسب نمايد. هدف پژوهش حاضر بررسي اجراي مديريت ارتباط با مشتري در بانک سامان است. در اين راستا فرضيه هايي تشکيل گرديد و منافع اجراي مديريت ارتباط با مشتري، فرايند مديريت ارتباط با مشتري، تکنولوژي مربوطه و نظريات مديران و مشتريان در بانک مورد مطالعه قرار گرفت. نتايج نشان داد که مديران بانک سامان با مديريت ارتباط با مشتري آشنايي دارند و در اجراي فرايند مربوطه تلاش مي کنند. بانک سامان تکنولوژي را با فرايندهاي کسب و کار ادغام نموده و در جهت تبعيت از ساختار تشکيلاتي مديريت ارتباط با مشتري گام بر مي دارد. مشتريان بانک سامان با ديدگاه مديريت ارتباط با مشتري آشنايي کافي ندارند. از نظر مشتريان سود سپرده ها، هزينه خدمات بانکي، وضعيت داخلي شعب و تعامل کارکنان از متغيرهايي هستند که توجه خاص آنها را بخود جلب کرده اند. |