پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک
جمعه 25 فروردین 1391 11:31 PM
ابطحي سيدابراهيم، صادقي عليرضا |
كنفرانس شهر الكترونيك 1388;خرداد 1388(2) |
کلید واژه: سامانه مدير ياري، وفادارسازي مشتريان، شاخص ارزش عمر مشتري، کارايي سنجي در شهر الکترونيکي، مشوق هاي خريد در بازارهاي الکترونيکي |
خلاصه:
امروزه، شناسايي مشتريان سودمند و تلاش براي وفادارسازي آنها از در جهت ايجاد يک رابطه بلند مدت، به عنوان يکي از راهبردهاي موثر سوددهي در بازارهاي الکترونيکي مطرح است. در اين مقاله از ارزش عمر مشتري به عنوان شاخصي براي رسيدن به اهداف فوق استفاده مي کنيم، به اين ترتيب که در ادامه پس از بررسي مفهوم اين شاخص و مدل هاي ارايه شده براي محاسبه آن، دو کاربرد اين شاخص در جهت بهبود کارايي فعاليت هاي بازاريابي پيشنهاد شده است که شامل يک -تقسيم بندي بازار و دو- ارزيابي سودمندي فعاليت هاي بازاريابي مي باشد. در ادامه يک سامانه نرم افزاري پياده کننده اين کاربردها معرفي، و در نهايت در بخش آخر هم جمع بندي شامل بررسي ويژگي هاي اين سامانه و پيشنهاداتي براي توسعه آتي آن ارايه شده است. |