پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک
جمعه 25 فروردین 1391 11:31 PM
ناهيدتيتكانلو حسين، قرباني علي رضا، وحيدي فر حمزه، دربان آستانه محمدرضا |
كنفرانس شهر الكترونيك 1388;خرداد 1388(2) |
کلید واژه: تجارت الكترونيك، اعتماد، عوامل سوم مورد اعتماد، ريسك هاي تجارت الكترونيك، خدمات اعتماد ساز |
خلاصه:
اعتماد مشتريان در تجارت الكترونيك مانع اصلي تحقق پيش بيني ها در اين حوزه شناخته شده است. در حال حاضر مکانيزم هاي مختلفي جهت ايجاد اعتماد در تجارت الکترونيک ايجاد شده و در اين بين نقش عوامل سوم بسيار پر رنگ است. عوامل سوم مورد اعتماد نقش موثري در تعاملات تجاري دنياي سنتي و تجارت الکترونيک دارند. اما اهميت نقش عوامل سوم در فضاي سايبر و تجارت الکترونيک به جهت بالا بودن ريسک هاي بالقوه و پيچيدگي هاي آن حياتي تر است. با توجه به نوپا بودن و عدم وجود سرويس هاي اعتمادساز مناسب در تجارت الکترونيک كشور لازم است تا سيستم هاي اعتمادساز مورد نياز شناسايي و مستقر شوند. |