0

مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک
جمعه 25 فروردین 1391  11:31 PM

 123: اولويت بندي خدمات اعتمادساز بر اساس ميزان اثرگذاري آنها در رفع دغدغه هاي مشتريان تجارت الکترونيک کشور
ناهيدتيتكانلو حسين، قرباني علي رضا، وحيدي فر حمزه، دربان آستانه محمدرضا
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  تجارت الكترونيك، اعتماد، عوامل سوم مورد اعتماد، ريسك هاي تجارت الكترونيك، خدمات اعتماد ساز
خلاصه:

اعتماد مشتريان در تجارت الكترونيك مانع اصلي تحقق پيش بيني ها در اين حوزه شناخته شده است. در حال حاضر مکانيزم هاي مختلفي جهت ايجاد اعتماد در تجارت الکترونيک ايجاد شده و در اين بين نقش عوامل سوم بسيار پر رنگ است. عوامل سوم مورد اعتماد نقش موثري در تعاملات تجاري دنياي سنتي و تجارت الکترونيک دارند. اما اهميت نقش عوامل سوم در فضاي سايبر و تجارت الکترونيک به جهت بالا بودن ريسک هاي بالقوه و پيچيدگي هاي آن حياتي تر است. با توجه به نوپا بودن و عدم وجود سرويس هاي اعتمادساز مناسب در تجارت الکترونيک كشور لازم است تا سيستم هاي اعتمادساز مورد نياز شناسايي و مستقر شوند.
در اين پژوهش هدف اولويت بندي سرويس هاي اعتمادساز بر اساس ميزان تاثير اين سرويس ها بر رفع دغدغه هاي مشتريان برخط مي باشد. در اين مقاله با بررسي مخاطرات موجود در تراكنش هاي برخط و انواع خدمات اعتمادساز موجود در تجارت الکترونيک، اهميت هر كدام از مخاطرات و تاثيرپذيري هر ريسك از خدمات اعتمادساز با استفاده از نظرسنجي بررسي گرديد و بر اساس نتايج حاصله، خدمات اعتمادساز در تجارت الكترونيك كشور اولويت بندي شد. بر اساس نتايج حاصله به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم به خدمات اعتماد ساز «يكپارچگي فرايندهاي كاري تجارت الكترونيك، اجتماعات مجازي مورد اعتماد و سيستم هاي رتبه بندي» تعلق گرفت.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها