پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک
جمعه 25 فروردین 1391 11:31 PM
معماري مژگان، عامريان علي |
كنفرانس شهر الكترونيك 1388;خرداد 1388(2) |
کلید واژه: تجارت الکترونيکي، هوشمند سازي تجارت الكترونيك، عاملهاي نرم افزاري، مدل رفتار خريد مشتري، حراج الكترونيكي |
خلاصه:
به دليل ورود تجارت به بازارهاي مجتمع و يکپارچه و استفاده از کانال هاي ارتباطي بدون سيم و وسيله هاي ارتباطي قابل حمل، محيط تجارت الکترونيکي هر روز در حال پيچيدگي و پويايي بيشتر است. ايده هاي نو و بديع تجارت الکترونيکي پوياي امروز، مي تواند روش ها و مدل هاي کارا و مفيدي در معاملات تجاري، حراجهاي الكترونيكي، ارتباط با تامين كننده و مصرف كننده و در نهايت بهبود چرخه تامين ارايه دهد. يکي از راه حلهاي تجارت الکترونيکي، بکارگيري عامل هاي هوشمند نرم افزاري با قابليت يادگيري و تصميم گيري هوشمندانه است، که مي توانند در خريد و فروش، ارايه پيشنهاد در مناقصه ها و حراج ها، و مذاکره و عقد قرارداد بکار گرفته شوند. عامل هاي نرم افزاري هوشمند، واسطه هايي هستند که براي انجام خودکار کارهاي وقت گير و تکراري کاربران، جستجوها، توصيه ها و همچنين بازيابي و مديريت اطلاعات کسب شده براي فرايند خريد و فروش بکار گرفته مي شوند و همچنين در توسعه و گذار مراحل گوناگون فرايند تجارت و بازرگاني، از روش سنتي به روش هاي سازگار با تجارت مدرن الکترونيکي بسيار موثر خواهند بود. در اين مقاله با تمرکز بر تجارت الکترونيکي در انواع فروشگاه هاي اينترنتي، حراج هاي آنلاين و تجارت b2b، هوشمندسازي اينگونه فرايندها و نتايج آن مورد بررسي قرار مي گيرد. |