پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک
جمعه 25 فروردین 1391 11:31 PM
احمدي كاوه، رشتيان سيدمسيح اله |
كنفرانس شهر الكترونيك 1388;خرداد 1388(2) |
کلید واژه: بازاريابي شبکه اي، بازاريابي الکترونيکي، شيوه هرمي، خورده فروشي الکترونيکي |
خلاصه:
تجارتالکترونيکي با حذف موانع زمان و مکان، تسهيل شرايط براي ورود رقباي خارجي و داخلي، و همچنين کمرنگ کردن اثر مزيت رقابتي ماندگار، عرصه رقابت را براي فعالان اين حوزه بسيار سخت نموده است. در چنين شرايطي بازاريابي الکترونيکي اهميتي دو چندان مي يابد. در بين روشها مختلف بازاريابي الکترونيکي، بازاريابي شبکه اي(Network Marketing) همواره از بحث برانگيزترين روشهاي بازاريابي بوده است. شباهت بسيار زياد اين روش به شيوه بازاريابي هرمي (Pyramid Scheme) مشکلات زيادي را ايجاد کرده و در مواردي موجب مورد انتقاد قرارگرفتن و غيرقانوني خوانده شدن روشهاي بازاريابي شبکه اي شده است. در همين رابطه و به منظور تميزدادن شرکتهاي فعال در بازاريابي شبکه اي از شرکتهاي فعال در شيوه هرمي انجمنهاي بين المللي متعددي ايجاد شده اند. شرکتهاي معتبر بازاريابي شبکه اي معمولا از اين انجمنها داراي گواهينامه و يا تاييديه مي باشند. هدف از اين مقاله ارايه روشي جديد براي بازاريابي شبکه اي است که مشکلات شيوه هرمي را نداشته، و در شرايط مساوي بهتر از روش هاي بازاريابي شبکه اي موجود عمل نمايد. در اين مقاله ضمن تحليل مشکلات شيوه هرمي، روشي جديد براي بازاريابي شبکه اي براي بنگاههاي خورده فروشي الکترونيکي معرفي و با ساير روشهاي بازاريابي شبکه اي مقايسه مي شود. با استفاده از معيارهاي معتبري که براي تمييز دادن شيوه هرمي از بازاريابي شبکه اي وجود دارد قانوني بودن روش پيشنهادي تبيين خواهد شد. |