پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک
جمعه 25 فروردین 1391 11:16 PM
سيدي ميرعلي، گردش حميد |
كنفرانس شهر الكترونيك 1388;خرداد 1388(2) |
کلید واژه: |
خلاصه:
هدف از ارايه اين مقاله، ارايه راه حلي جهت بهبود مديريت خدمات شهري در بستر فناوري اطلاعات و ارتباطات مي باشد. نقش كليدي ICT در بهبود كارايي و بهروه وري ارايه خدمات دولتي و شهري سبب شده تا پارادايم جديدي تحت عنوان دولت يكپارچه الكترونيكي مطرح شود. در اين پارادايم نوظهور، تمركز از ارايه خدمت به ارايه خدمت با ارزش تغيير يافته است. رويكرد جديد دستيابي به ارزش بيشتر در ارايه خدمت و كاهش هزينه ها را پشتيباني مي كند همچنين يكپارچگي و طراحي مجدد تشكيلات، ساختار دولت را ضرورت مي داند. در چنين فضايي شهروندان از دولت ها انتظار دارند تا خدمات شهري را به صورت يكپارچه و الكترونيكي و از طريق يك تك پنجره ارايه نمايند. بنابراين ايجاد يكپارچگي ميان سيستم هاي دولتي به عنوان يك ضرورت در اين بحث مطرح است. تك پنجره خدمات الكترونيكي شهري (Message Hub) به عنوان يك ابزار كارآمد، وظيفه تبادل اطلاعات ميان ارگان هاي مختلف را بر عهده داشته و خدمات مورد نياز شهروندان را به صورت بلادرنگ ارايه مي نمايد. |