0

مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک
جمعه 25 فروردین 1391  11:00 PM

 11: بررسي عوامل موثر بر رضايت شهروندان در استفاده از خدمات عمومي الكترونيكي
سلطاني دلگشا محمد، سلطاني محمد
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  خدمات عمومي الكترونيكي، رضايت مشتري، مدل كانو، شهر الكترونيك
خلاصه:

با افزايش نقش فناوري اطلاعات در جهان و افزايش روزافزون گرايش كسب و كارها به سمت الكترونيكي شدن، افزايش رضايت مشتريان در زمره مهمترين دغدغه هاي مديران اين گونه كسب و كارها مي باشد. در اين ميان لزوم تمركز بر روي ارايه خدمات الکترونيکي عمومي به عنوان مهمترين ابزار در جهت دستيابي به رضايتمندي شهروندان اجتناب ناپذير مي باشد. در شرايطي که اينگونه خدمات نظير برقراري رابطه مستقيم تامين كنندگان خدمات شهري با شهروندان و رفع نيازهاي عمومي و روزمره آنها با توسعه فزاينده اي مواجه هستند، سازمان هاي دولتي بيشتر به توسعه شهر الکترونيکي رغبت نشان مي دهند. بدون ترديد با توجه به ماهيت فعاليت شهرهاي الكترونيكي آيتم هاي موثر بر رضايت مشتريان با ساير شيوه هاي رايج كسب و كار متفاوت است. لذا با توجه به لزوم حركت به سمت ايجاد شهرهاي الكترونيكي در كشور لازم است كه بسترهاي لازم براي اين نوع فعاليت ها مهيا گردد، نكته اي كه نبايد از آن غافل بود شناسايي موانع و مشکلات موجود و بسترسازي جهت تبديل شهروندان به مشتريان واقعي مي باشد. در اين مورد به منظور تامين رضايت مشتري در درجه اول بايستي از انتظارات و خواسته هاي وي آگاهي داشت و سپس با در نظر گرفتن اين انتظارات براي رفع و تامين آنها كوشيد. در مقاله حاضر پس از معرفي خدمات عمومي الكترونيكي، به شناسايي عوامل مهم در افزايش رضايت مشتريان اين نوع از خدمات در شهرهاي الكترونيكي خواهيم پرداخت و در نهايت با استفاده از مدل كانو اقدام به دسته بندي اين عوامل خواهيم نمود.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها