0

مقالات بررسي و تحليل اصول، مباني، مدلها و راهكارهاي علمي و اجرايي اصلاح الگوي مصرف

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات بررسي و تحليل اصول، مباني، مدلها و راهكارهاي علمي و اجرايي اصلاح الگوي مصرف
جمعه 25 فروردین 1391  2:47 PM

 5: نقش تبليغات رسانه هاي بين المللي در تغيير الگوي مصرف جامعه و شکل گيري پديده قاچاق در ايران
سريرافراز محمد
بررسي و تحليل اصول، مباني، مدلها و راهكارهاي علمي و اجرايي اصلاح الگوي مصرف  1388;آبان 1388(1)
کلید واژه:  الگوي مصرف، اينترنت، تبليغات، تقاضا، قاچاق
خلاصه:

علم اقتصاد بيان کننده تخصيص منابع کمياب در جهت ارضاي نيازهاي نامحدود بشري است. به بياني نيازمندي هاي بشر است که منجر به فکر، ايده و سپس اختراع و درنهايت توليد و توزيع و مصرف مي شود. امروزه با گسترش وسايل ارتباطي اعم از ماهواره ها، سايت هاي اينترنتي و ... مرزهاي زماني و مکاني شکسته شده و توليدکنندگان به منظور يافتن بازار محصولات خود بدون محدوديت دست به درج تبليغات در اين نمادهاي ارتباطي مي زنند.
تبليغاتي که از ويژگي هاي برتر کالايي مي شود باعث شکل گيري نوعي نياز رواني در ذهن مصرف کننده مي شود و به تبع آن، خواستار نوع مخصوصي از يک کالا با همان ويژگي هاي ذکر شده در تبليغ مي شود. اکثر کالاهايي که به صورت قاچاق وارد کشور مي شوند بواسطه همين عامل تبليغات مي باشد. بنابر اين عامل تبليغات درشکل دهي نياز به کالا و پديده قاچاق بسيار حايز اهميت است.
هدف اصلي نگارندگان، بررسي ابعاد وجودي عامل تبليغات محصولات از طريق رسانه هاي مطرح در عصر اطلاعات و اثرات آن بر مصرف کننده و توزيع کننده و در نتيجه شکل گيري قاچاق و استفاده از همين عامل بمنظور استفاده از محصولات داخلي است و در پي آن اهداف فرعي همچون اطلاع رساني به مصرف کنندگان در بيان زيان هاي اقتصادي ايجاد شده در اثر پديده قاچاق مي باشد.
اين تحقيق بر مبناي روش کتابخانه اي تهيه شده، که با تحليل محتوايي منابع گوناگون و بدست آمدن نتايجي از سوي محققان با توجه به مسايل مطرح شده در منابع گوناگون اطلاعاتي، بيان گرديده است.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها