پاسخ به:مقالات كشاورزي، محور رشد و توسعه
جمعه 25 فروردین 1391 1:24 PM
خليليان صادق، فلاحي اسماعيل |
همايش منطقه اي كشاورزي، محور رشد و توسعه 1387;20 خرداد، 1387(-) |
کلید واژه: بازاريابي، صادرات، ميوه و تره بار، ايران |
خلاصه:
ايران علي رغم داشتن مزيت نسبي در توليد بسياري از محصولات کشاورزي، متاسفانه در مرحله صدور و در صحنه بين المللي به دليل ناكارايي عمليات بازاريابي، در مقايسه با كشورهاي رقيب، اين مزيت را از دست داده است. در پژوهش حاضر، ضمن بيان اهميت بازاريابي محصولات کشاورزي و معرفي استراتژي هاي مختلف بازرگاني، منافع بازاريابي محصولات کشاورزي را تحليل نموده و بازارهاي صادراتي ميوه و تره بار ايران را شناسايي و مورد بررسي قرار داده ايم. همچنين کشورهاي صادر کننده رقيب ايران در صادرات ميوه و تره بار را مشخص نموده و به تجزيه و تحليل هر يک پرداخته ايم. در پايان، پيشنهادات اين تحقيق، در سه زمينه اتخاذ سياست صادرات، حمايت از صادرکنندگان و فرآيند صادرات ارايه شده است. |