0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 22 اردیبهشت 1391  7:14 PM

 6 : مطالعات روانشناسي تربيتي بهار و تابستان 1388; 6(9):95-112.
 
نقش مدرس به عنوان مولفه اي از برنامه درسي در نيل به كارآفريني "مطالعه موردي: نظام آموزش علمي - كاربردي جهاد كشاورزي خراسان رضوي"
 
مهرام بهروز*,فرخ زاده محمدحسن
 
* دانشگاه فردوسي مشهد
 
 

مطالعه حاضر با هدف بررسي نقش مدرس در نيل به هدف كارآفريني نظام آموزش علمي- كاربردي جهاد كشاورزي خراسان رضوي انجام شده است. رويكرد اين مطالعه، كيفي و روش مطالعه، ارزشيابي و مدل مورد استفاده، مدل خبرگي و نقادي آيزنر بوده است. مشاهده، مصاحبه و پرسشنامه، ابزار جمع آوري داده ها بوده است. جهت اطمينان از اعتبار يافته ها از انسجام ساختاري، كفايت ارجاعي و اعتبار اجماعي بهره گيري شده است. يافته ها نشان دهنده آن است كه تمركز بيشتر بر مطالب نظري در تدريس، عدم تناسب ايفاي نقش مدرسين با ماهيت مراكز علمي - كاربردي، نا اميد كردن و ايجاد دلسردي در دانشجويان، تحقير دانشجو و عدم اختصاص زمان كافي، از جمله مواردي هستند كه نقشي غير همسو با غايت برنامه درسي قصد شده را نمايان مي سازد.

 
كليد واژه: كارآفريني، مدرس، برنامه درسي پنهان، نظام آموزش عالي علمي - كاربردي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها