پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 22 اردیبهشت 1391 7:14 PM
6 : مطالعات روانشناسي تربيتي بهار و تابستان 1388; 6(9):95-112. |
نقش مدرس به عنوان مولفه اي از برنامه درسي در نيل به كارآفريني "مطالعه موردي: نظام آموزش علمي - كاربردي جهاد كشاورزي خراسان رضوي" |
مهرام بهروز*,فرخ زاده محمدحسن |
* دانشگاه فردوسي مشهد |
مطالعه حاضر با هدف بررسي نقش مدرس در نيل به هدف كارآفريني نظام آموزش علمي- كاربردي جهاد كشاورزي خراسان رضوي انجام شده است. رويكرد اين مطالعه، كيفي و روش مطالعه، ارزشيابي و مدل مورد استفاده، مدل خبرگي و نقادي آيزنر بوده است. مشاهده، مصاحبه و پرسشنامه، ابزار جمع آوري داده ها بوده است. جهت اطمينان از اعتبار يافته ها از انسجام ساختاري، كفايت ارجاعي و اعتبار اجماعي بهره گيري شده است. يافته ها نشان دهنده آن است كه تمركز بيشتر بر مطالب نظري در تدريس، عدم تناسب ايفاي نقش مدرسين با ماهيت مراكز علمي - كاربردي، نا اميد كردن و ايجاد دلسردي در دانشجويان، تحقير دانشجو و عدم اختصاص زمان كافي، از جمله مواردي هستند كه نقشي غير همسو با غايت برنامه درسي قصد شده را نمايان مي سازد. |
كليد واژه: كارآفريني، مدرس، برنامه درسي پنهان، نظام آموزش عالي علمي - كاربردي |
نسخه قابل چاپ |