پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 22 اردیبهشت 1391 7:14 PM
4 : مطالعات روانشناسي تربيتي بهار و تابستان 1388; 6(9):57-74. |
تاثير آموزش راهبردهاي يادگيري مطالعه فراشناختي بر انگيزش و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان |
عطارخامنه فاطمه*,سيف علي اكبر |
* آموزش و پرورش منطقه 6 تهران |
هدف از اين پژوهش بررسي تاثير آموزش راهبردهاي يادگيري و مطالعه فراشناختي بر انگيزش پيشرفت و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دختر متوسطه شهر تهران در سال تحصيلي 87-86 مي باشد. تحقيق حاضر آزمايشي از نوع طرح پيش آزمون - پس آزمون است که، با گروه کنترل و يک گروه آزمايش انجام پذيرفته است. جامعه مورد مطالعه اين پژوهش را کليه دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران که در سال تحصيلي 87-1386 مشغول به تحصيل بوده اند تشکيل مي دهد. حجم نمونه در اين پژوهش 56 نفر از دانش آموزان دختر پايه اول متوسطه بودند که با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي انتخاب شد. در مرحله پيش آزمون ميانگين هر دو گروه آزمايش و کنترل در راهبردهاي يادگيري و مطالعه و انگيزش پيشرفت و پيشرفت تحصيلي برابر بود. پس از ارايه 10 جلسه آموزش راهبردهاي فراشناختي به گروه آزمايش، نتايج پس آزمون انگيزش پيشرفت نشان داد كه تفاوت معني داري بين دو گروه وجود دارد و در اين مقايسه نمره گروه آزمايش نسبت به گروه کنترل بيشتر بوده است. |
كليد واژه: راهبردهاي يادگيري و مطالعه، فراشناخت، انگيزش پيشرفت، پيشرفت تحصيلي |
نسخه قابل چاپ |