0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 22 اردیبهشت 1391  7:13 PM

 5 : مطالعات روانشناسي تربيتي پاييز و زمستان 1388; 6(10):75-90.
 
مقايسه عناصر آزمون ترسيم درخت در كودكان 9–7 ساله مبتلا به اختلال نارساخواني و كودكان عادي
 
زارع فهيمه*,رقيبي مهوش,مظاهري مهرداد
 
 
 

هدف از انجام پژوهش حاضر مقايسه عناصر آزمون ترسيم درخت در كودكان 9 – 7 ساله مبتلا به اختلال نارساخواني و كودكان عادي بوده است.
طرح پژوهش علي-مقايسه اي و جامعه آماري كليه دانش آموزان دختر و پسر عادي و مبتلا به اختلال يادگيري نارساخواني (9-7 ساله) شهر زاهدان در سال تحصيلي 88-87 بوده است كه از اين تعداد، 120 نفر با روش نمونه گيري تصادفي چند مرحله اي به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند. ابزارهاي پژوهش شامل، آزمون هوشي وكسلر كودكان، آزمون اختلال خواندن و آزمون ترسيم درخت مي باشد و براي تجزيه و تحليل داده ها از آزمون همخواني مجذور كا، جهت مقايسه دو گروه از لحاظ فراواني سطوح عناصر در آزمون ترسيم درخت، استفاده شده است
.
يافته هاي پژوهش نشان داد كه در 10 شاخص از آزمون ترسيم درخت تفاوت معناداري بين كودكان نارساخوان و كودكان عادي وجود داشته است
.

 
كليد واژه: اختلال نارساخواني، آزمون ترسيم درخت
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها