پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 22 اردیبهشت 1391 7:10 PM
4 : مطالعات روانشناسي تربيتي پاييز و زمستان 1389; 7(12):71-92. |
رابطه بين راهبردهاي تنظيم شناختي هيجان، خلاقيت هيجاني، عملکرد تحصيلي با بهداشت رواني در دانشجويان |
عيسي زادگان علي*,جناآبادي حسين,سعادتمند سعيد |
* گروه علوم تربيتي، دانشگاه اروميه |
پژوهش حاضر با هدف تعيين ميزان رابطه و پيش بيني بهداشت رواني از طريق راهبردهاي تنظيم شناختي هيجان، خلاقيت هيجاني و عملکرد تحصيلي انجام شد. در اين پژوهش نمونه يي به حجم 361 دانشجو (191 دختر و 170 پسر) به شيوه نمونه گيري تصادفي طبقه اي از ميان دانشجويان دانشگاه اروميه انتخاب و با پرسشنامه هاي راهبردهاي تنظيم شناختي هيجان، سياهه خلاقيت هيجاني و چک ليست بهداشت رواني ارزيابي شدند. داده ها با استفاده از روشهاي ضريب همبستگي پيرسون و تحليل رگرسيون گام به گام مورد تحليل قرار گرفت. |
كليد واژه: راهبردهاي تنظيم شناختي هيجان، خلاقيت هيجاني، عملکرد تحصيلي، بهداشت روان |
![]() |
نسخه قابل چاپ |