پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 22 اردیبهشت 1391 7:07 PM
3 : مطالعات روانشناسي تربيتي بهار و تابستان 1390; 8(13):57-72. |
بررسي تاثير آموزش ابراز وجود بر مولفه هاي مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان دختر مقطع پيش دانشگاهي |
رشيدزاده عبداله*,فتحي آذر اسكندر,هاشمي نصرت آباد تورج |
هدف پژوهش حاضر، بررسي تاثير آموزش ابراز وجود بر مولفه هاي مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان دختر مقطع پيش دانشگاهي بود. در اين تحقيق که از نوع نيمه آزمايشي بود، تعداد 50 دانش آموز به صورت نمونه در دسترس از يکي از مدارس شهرستان ورزقان انتخاب شد و در دو گروه آزمايشي و کنترل (هرگروه 25 نفر) جايگزين شدند. براي اندازه گيري مهارت هاي اجتماعي از پرسشنامه مهارت هاي اجتماعي ماتسون (1983) استفاده شد. و براي تحليل داده ها از روش تحليل کوواريانس يک راهه استفاده شد. تحليل نتايج نشان داد که آموزش ابراز وجود، تاثير مثبت و معني دار بر مولفه هاي مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان دارد. اين يافته ها، به طور تلويحي حاکي از آن است که کاربرد آموزش ابراز وجود در محيط هاي آموزشگاهي تاثير بسزايي در ارتقا مهارت هاي اجتماعي و زندگي دانش آموزان دارد (P<0.001). |
كليد واژه: آموزش ابراز وجود، مهارت هاي اجتماعي، ابراز وجود |
نسخه قابل چاپ |