پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 22 اردیبهشت 1391 10:43 AM
8 : مطالعات روان شناختي پاییز و زمستان 1384; 1(5-4):131-144. |
رابطه ميان عزت نفس، انگيزه پيشرفت، و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان سال سوم دبيرستان هاي تهران |
بيابان گرد اسماعيل* |
* دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه علامه طباطبایی |
در اين پژوهش، براي بررسي رابطه ميان عزت نفس، انگيزه پيشرفت، و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان سال سوم دبيرستان هاي تهران، 856 دانش آموز از مناطق 1، 8، 12، و 17 آموزش و پرورش شهر تهران با روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي گزيده شد. آزمودني ها به پرسش نامه هاي عزت نفس ايزنك و انگيزه پيشرفت هرمنس پاسخ دادند و ميانگين نيم سال درسي گذشته آن ها، نمره پيشرفت تحصيلي آنان دانسته شد. پس از گردآوري داده ها، بررسي آن ها با روش هاي آماري توصيفي و استنباطي نشان داد: |
كليد واژه: عزت نفس، انگيزه پيشرفت، پيشرفت تحصيلي |
نسخه قابل چاپ |