پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 22 اردیبهشت 1391 10:41 AM
2 : مطالعات روان شناختي بهار و تابستان 1385; 2(2-1):19-32. |
|
بررسي عوامل موثر در رضامندي مراجعين از خدمات مشاوره اي |
|
هاديان مينا,جليلوند مريم,سالاري فر محمدحسن*,صالحي منصور |
|
|
در اين پژوهش رابطه بين متغيرهاي مربوط به مراجع، موقعيتي و فرايندي با رضامندي مراجعين از خدمات مشاوره اي مورد بررسي قرار گرفت.
با توجه به هدف و متغيرها اين پژوهش در زمره تحقيقات پيمايشي است. جامعه آماري کليه مراجعين به مرکز مشاوره و خدمات روان شناختي توحيد در سال تحصيلي 81-82 بود که با بهره گيري از روش نمونه گيري در دسترس 126 نفر از مراجعيني که ارتباط خود را با مرکز قطع کرده بودند، به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. براي گردآوري داده ها، پرسش نامه 23 سوالي محقق ساخته اجرا گرديد و تحليل داده ها با استفاده از روش هاي آمار استنباطي آزمون t، تحليل واريانس و آزموني تعقيبي شفه انجام شد.
متغيرهاي سن، جنس، وضعيت تاهل و تحصيلات مراجعان با رضامندي آنان رابطه معنادار نداشت، ولي متغيرهاي تعداد جلسات و طول جلسات درماني، پذيرش به موقع مراجع، نحوه برخورد همکاران واحد پذيرش، پايبندي مراجع به انجام تکاليف، نگرش نسبت به مشاوره با رضامندي مراجعين رابطه معنادار دارد.
نتايج حاصل از ارزيابي مراجعان مي تواند منبعي مفيد و قابل اطمينان براي حرکت هاي کلي مراکز مشاوره و درمان و نيز جهت دادن به فعاليت هاي آنان باشد.
|
|
كليد واژه: مراجع، رضامندي مراجع، خدمات مشاوره اي، مركز مشاوره |
|
|
نسخه قابل چاپ
|