پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 22 اردیبهشت 1391 10:20 AM
3 : مطالعات روان شناختي پاييز 1388; 5(3):47-62. |
بررسي سهم عوامل انگيزشي بر استفاده از راهبردهاي شناختي و فراشناختي در فرآيند يادگيري |
ديره عزت*,بني جمالي شكوه السادات |
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد بوشهر |
هدف اصلي اين تحقيق، بررسي سهم عوامل انگيزشي خودكارآمدي، اهداف تسلط و ادراك سودمندي تكاليف در ميزان استفاده از راهبرد هاي شناختي و فراشناختي در فرايند يادگيري بود. به اين منظور 362 دانش آموز دبيرستاني از دبيرستانهاي نظري شهر بوشهر به شيوه خوشه اي چند مرحله اي، انتخاب و مورد آزمون قرار گرفتند. در جريان پژوهش از مقياس راهبردهاي شناختي و فراشناختي پينتريچ و دگروت (2001) و مقياس گرين (2004) براي سنجش عوامل انگيزشي مورد مطالعه، استفاده شد. |
كليد واژه: خودكارآمدي، اهداف تسلط، ادارك سودمندي تكاليف، راهبردهاي شناختي، راهبردهاي فراشناختي، پيشرفت تحصيلي |
نسخه قابل چاپ |