پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 22 اردیبهشت 1391 10:10 AM
2 : مطالعات روان شناختي پاييز 1389; 6(3):30-45. |
رابطه اهداف پيشرفت اجتماعي و مهارت هاي ارتباط ميان فردي در دانشجويان دانشگاه تبريز |
بدري گرگري رحيم,حسيني نسب سيدداوود,حقي حبيب اله |
پژوهش حاضر با هدف تعيين رابطه هدف پيشرفت اجتماعي و مهارت هاي ارتباط ميان فردي دانشجويان با روش همبستگي انجام شد. نمونه پژوهش، 180 دانشجو (126 دانشجوي دختر و 54 دانشجوي پسر) بود که به وسيله نمونه گيري تصادفي طبقه اي نسبتي از دانشکده ادبيات دانشگاه تبريز انتخاب شد. از آزمون مهارت هاي ارتباطي، نسخه تجديد نظر شده، و پرسشنامه جهت گيري هدف پيشرفت اجتماعي، به منظور جمع آوري اطلاعات استفاده شد. براي تجزيه و تحليل اطلاعات روش هاي آماري تحليل رگرسيون گام به گام به کار رفت. نتايج پژوهش نشان داد جهت گيري هدف تبحرگرايي اجتماعي و جهت گيري هدف عملکرد گرايي اجتماعي، مهمترين پيش بيني کننده هاي مهارت هاي ارتباط ميان فردي دانشجويان هستند. اين متغيرها 12% درصد از واريانس مهارت هاي ارتباطي دانشجويان را تبيين مي کند. نتايج ديگر اين پژوهش نشان داد جهت گيري هدف تبحرگرايي، رابطه مثبت و جهت گيري هدف عملکرد گرايي اجتماعي، با مهارت هاي ارتباطي دانشجويان رابطه منفي دارد. |
كليد واژه: مهارت هاي ارتباطي، جهت گيري هدف تبحرگرايي اجتماعي و جهت گيري هدف عملکرد گرايي اجتماعي |
نسخه قابل چاپ |