0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391  9:24 PM

 1 : مجله علوم رفتاري پاييز 1387; 2(3):193-199.
 
مقايسه نحوه بازشناسي حافظه در دانش آموزان با و بدون اضطراب اجتماعي
 
زارع حسين*,قنبريها ناهيد,سعدي پور اسماعيل
 
* تهران ابتداي جاده لشگرك، سازمان مركزي دانشگاه پيام نور، گروه روانشناسي
 
 

مقدمه: حالات خلقي، متغيرهاي شناختي بسياري از جمله توجه و حافظه را تحت تاثير قرار مي دهد. بنابراين هدف از پژوهش حاضر مقايسه نحوه بازشناسي حافظه در افراد مبتلا به اضطراب اجتماعي و افراد عادي در ميان دانش آموزان تهراني است.
روش: در اين پژوهش با استفاده از نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي از ميان 200 نفر دانش آموز دختر مقطع متوسطه شهر تهران 60 دانش آموز انتخاب شدند. كليه آزمودني ها به گويه هاي پرسشنامه سنجش علايم هراس اجتماعي مشاوري (1380) و مجموعه واژگان داراي بار عاطفي اضطراب اجتماعي و خنثي پاسخ دادند. حافظه بازشناسي از طريق بازشناسي واژگان مورد ارزيابي قرار گرفت. داده ها با استفاده از آزمون
t در سطح 0.99 اطمينان بررسي شد.
يافته ها: سوگيري حافظه نسبت به واژگان داراي بار عاطفي در افراد مبتلا به اضطراب اجتماعي در مقايسه با افراد عادي معنادار بود.
نتيجه گيري: اضطراب در افراد مبتلا منجر به سوگيري حافظه اي در بازشناسي واژگان و اطلاعات داراي بار عاطفي مي شود.

 
كليد واژه: حافظه بازشناسي، واژگان داراي بار عاطفي، اضطراب اجتماعي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها