0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391  8:56 PM

 3 : مجله علوم رفتاري تابستان 1388; 3(2):99-104.
 
رابطه بين راهبردهاي يادگيري و سبك هاي اسناد در دانش آموزان
 
كيميايي سيدعلي*,غريب سميه
 
* گروه مشاوره، دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي، دانشگاه فردوسي، مشهد، ايران
 
 

مقدمه: اين پژوهش، به منظور بررسي رابطه بين راهبردهاي يادگيري (شناختي و فراشناختي) و سبك هاي اسناد (دروني و بيروني) انجام گرفت.
روش: در اين مطالعه كه از نوع همبستگي بود، آزمون هاي راهبردهاي يادگيري كرمي و سبك اسناد سليگمن در مورد 384 دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان شيروان به اجرا درآمد. در تحليل فرضيه ها از برنامه هاي آماري
SPSS 11.5 و آزمون t، تحليل واريانس يك طرفه و مجذور كاي استفاده شد. متغيرهاي مربوط به ابعاد اسناد در دو موقعيت دروني و بيروني مورد بررسي قرار گرفتند.
يافته ها: ميزان استفاده دانش آموزان دختر از راهبردهاي يادگيري، هم در حوزه شناخت و هم در حوزه فراشنـاخت، از پسران بيشتر بود. همچنين دانش آموزان داراي سبك اسناد دروني به طور معني داري بيشتر از دانش آموزان داراي سبك اسناد بيروني از راهبردهاي فراشناختي يادگيري استفاده كردند.
نتيجه گيري: دختران دانش آموز از راهبردهاي يادگيري بيشتر از پسران استفاده مي كنند. احتمال مي رود كه انتساب هاي دروني و راهبردهاي فراشناخت در افزايش موفقيت و خودكارآمدي تحصيلي، يادگيري عميق تر و عزت نفس دانش آموزان موثر باشند.

 
كليد واژه: راهبردهاي يادگيري، سبك اسناد، دانش آموزان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها