پاسخ به:مقالات روانشناسی
دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 10:57 PM
4 : مجله روانشناسي بهار 1385; 10(1 (پياپي 37) ويژه نامه انگيزش و هيجان):52-65. |
اثربخشي آموزش راهبردي برنامه ريزي عصبي- كلامي بر سلامت عمومي و انگيزش تحصيلي |
احتشامي تبار اكرم,مرادي عليرضا,شهرآراي مهرناز |
هدف اين پژوهش بررسي تاثير آموزش راهبردي برنامه ريزي عصبي- كلامي بر بهبود شاخص هاي سلامت عمومي و انگيزش تحصيلي دانش آموزان دختر دبيرستاني است. به همين جهت تعداد 32 دانش آموز دختر پايه سوم دبيرستان رشته علوم انساني به طور تصادفي انتخاب و در دو گروه 16 نفره (آزمايش و گواه) جايگزين شدند. پرسشنامه سلامت عمومي (GHQ) )گلدبرگ، 1972) و مقياس انگيزش تحصيلي (AMS) ولرند و همكاران، در مرحله پيش آزمون و پس آزمون اول و دوم اجرا و متغيرهاي وابسته (سلامت عمومي و انگيزش تحصيلي) مورد اندازه گيري قرار گرفت. گروه آزمايش طي 18 جلسه 90 دقيقه اي، مداخلات مبتني بر برنامه ريزي عصبي- كلامي را به صورت گروهي دريافت نمود. مقايسه نتايج آزمون ها در مراحل پيش آزمون و پس آزمون ها نشانگر تاثير مداخلات در بهبود شاخص هاي سلامت عمومي و انگيزش تحصيلي گروه آموزش در مقايسه با گروه كنترل بود. |
كليد واژه: برنامه ريزي عصبي- كلامي، انگيزش تحصيلي، سلامت عمومي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |