0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
دوشنبه 11 اردیبهشت 1391  8:34 AM

 1 : روانشناسي و علوم تربيتي پاييز و زمستان 1379; 30(2):1-26.
 
رويكرد مناسب ارزيابي دروني براي ارتقاي مستمر كيفيت گروه هاي آموزشي در دانشگاه هاي علوم پزشكي
 
بازرگان هرندي عباس,فتح آبادي جليل,عين الهي بهرام
 
 
 

در دو دهه اخير اغلب کشورها براي ارتقاي کيفيت آموزش عالي کوشش هاي ويژه اي به عمل آورده اند. در انجام اين امر از رويکردهاي ارزيابي (ارزشيابي) استفاده کرده اند. در ميان رويکردهاي گوناگون که براي اين منظور وجود دارند، ارزيابي دروني داراي ويژگي هايي است که مي تواند براي ارتقاي مستمر کيفيت به کار برده شود. در نظام آموزش عالي ايران در سال 1375 يک طرح ارزيابي دروني به طور آزمايشي در شش گروه آموزشي در سه دانشگاه علوم پزشکي به اجرا درآمد. بر اساس داده هاي حاصل از طرح ياد شده، در اين مقاله ابتدا چارچوب نظري ارزيابي دروني و سپس ضرورت استفاده از آن بيان مي شود. پس از آن با تحليل داده هاي حاصل از اجراي آزمايشي ارزيابي دروني، رويکرد مناسب اين نوع ارزيابي در دانشگاه هاي علوم پزشکي عرضه مي شود. سرانجام چگونگي کاربرد آن در نظام آموزش عالي کشور مورد بحث قرار مي گيرد.

 
كليد واژه: آموزش عالي، ارزشيابي، آموزش پزشكي، كيفيت، ارزشيابي دروني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها