0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
دوشنبه 11 اردیبهشت 1391  8:33 AM

 6 : روانشناسي و علوم تربيتي بهار و تابستان 1380; 31(1):105-124.
 
بررسي‌ و مقايسه خود ارزشيابي‌ رفتاري‌ در سه موقعيت خانه، مدرسه، همسالان در بين دختران و پسران سنين مختلف
 
البرزي شهلا,خير محمد
 
 
 هدف از پژوهش حاضر مقايسه خود ارزشيابي‌ رفتاري‌ دختران و پسران در موقعيتها و در گروه هاي‌ سني‌ مختلف بود. افراد نمونه مشتمل بر 1782 دانش آموز مقطع ابتدايي‌ و راهنمايي‌ شهر شيراز بود (920 دختر و 862 پسر). اين افراد در 4 گروه سني‌ (6 تا 8 سال و 11 ماه ، 9تا 10 سال و 11 ماه ، 11 تا 12سال و 11 ماه و 13سال وبالاتر) گنجانده شدند. ابزار پژوهش شامل فرم دانش آموزي‌ پرسشنامه درجه بندي‌ نيمرخ رفتاري‌ براون و هاميل (1978) بود. اين فرم داراي‌ زير مقياس خانه ، مدرسه و همسالان است . پايايي‌ و روايي‌ ابزار مورد استفاده در پژوهش حاضر محرز شد. نتايج به دست آمده حاكي‌ بود پسران در مقايسه با دختران در موقعيت هاي‌ خانه ، مدرسه و بين همسالان مشكلات رفتاري‌ بيشتري‌ نشان مي‌ دهند. هم چنين نتايج پژوهش با توجه به گروه هاي‌ سني‌ بيانگر آن بود كه در عامل خانه در تمام گروه هاي‌ سني‌، به جز گروه سني‌ 11 تا 12سال و 11 ماه و در عامل مدرسه در 6 تا 8 سال و 11 ماه و 13 سال و بالاتر و در ميان همسالان در 6 تا 8 سال و 11ماه و 13 سال و بالاتر پسران مشكلات بيشتري‌ را در مقايسه با دختران نشان مي‌ دهند. نتايج پژوهش حاضر مبين اين مطلب است كه با توجه به خود ارزيابي رفتاري دو جنس، پسران مشكلات بيشتري در تمام موقعيتها نشان مي‌ دهند و هم چنين بروز مشكلات رفتاري در گروه هاي سني متفاوت است.
 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها