0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
دوشنبه 11 اردیبهشت 1391  8:30 AM

 5 : روانشناسي و علوم تربيتي بهار و تابستان 1381; 32(1):121-139.
 
بررسي مهارت اجتماعي در گروهي از دانش آموزان نابينا از نظر معلمان
 
شهيم سيما*
 
* دانشگاه شيراز
 
 هدف اين پژوهش بررسي رفتارهاي اجتماعي و مشكلات رفتاري دانش آموزان نابيناي دوره ابتدايي با استفاده از فرم معلمان مقياس روش درجه بندي مهارت اجتماعي (SSRS) طراحي شده توسط گرشام و اليوت (1990) براي سه مقطع پيش دبستان ، دبستان و دبيرستان بوده است و هر فرم داراي در بخش مهارت اجتماعي در مشكلات رفتاري است . در اين پژوهش از فرم ويژه معلمان مقطع دبستان استفاده شد. جامعه نمونه اين پژوهش 62 كودك دختر و پسر 7 تا 15 ساله بودند كه در دبستاني ويژه دانش آموزان نابينا در شهر شيراز تحصيل ميكردند. معلمان پرسشنامه را براي اين كودكان تكميل كردند و سپس اطلاعات حاصل از اين بررسي تحليل گرديد. يافته ها نشان داد كه : معلمان فراوان ترين مشكلات كودكان نابينا را بيقراري و حواسپرتي، قلدري، دعوا كردن ، قطع مكالمه ، عصبانيت ، و لج كردن و كاستيهاي مهارت اجتماعي آنان را كنترل خشم . انتقاد پسنديده . مصالحه در مجادله . تعريف مناسب از خود و ديگران ، گذراندن مناسب ارقات فراغت . عكس العمل مناسب در مقابل رفتار غير منصفانه ، و كمك به همسالان درانجام تكاليف و ناديده گرفتن سر و صدا گزارش كردند. مهارت اجتماعي تابع سن كودك نبود. تحليل عوامل منجر به استخراج عواملي نظير مقياس اصلي گرديد.
 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها