0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
دوشنبه 11 اردیبهشت 1391  8:29 AM

 9 : روانشناسي و علوم تربيتي پاييز و زمستان 1381; 32(2):191-213.
 
تحليل خلاقيت در كودكان: معرفي آزمون تفكر خلاق در عمل و حركت
 
شهرآراي مهرناز,سيدان ابوالقاسم,فرزاد ولي اله
 
 
 كودكان خلاق به دنيا مي آيند ولي به گفته تورنس (1962) خلاقيت بسياري از آنان در حدود ده سالگي افت مي كند. در ريشه يابي علل در محيط هاي آموزشي غيررسمي و رسمي, بي توجهي به آموزش و پورش پويا و خلاق بويژه در سنين پيش دبستاني و دبستاني به عنوان عاملي اساسي مطرح است. در ابعاد مختلف برنامه ريزي - اهداف, محتوا, روش ها و نظام ارزشيابي - نقش تربيت كننده به عنوان ركن اصلي نظام تربيتي, در ارزشيابي و پرورش خلاقيت جايگاه و ارزش ويژه اي دارد. نگرش سازي صحيح و ارتقا دانش و مهارت هاي مربيان و معلمان جهت ارزيابي درست و به هنگام كودكان خلاق و فراهم آوردن شرايط مناسب براي پرورش استعداد خلاق, در دوران كودكي اهميتي عمده دارد و بايد مورد توجه قرار گيرد. در اين مقاله, دو شيوه غيررسمي و رسمي ارزيابي خلاقيت, با هدف ارتقاء دانش و مهارت مربيان در شناسايي دقيق و به هنگام خلاقيت در كودكان مورد بحث قرار گرفته و سرانجام آزمون تفكر خلاق در عمل و حركت تورنس (1981) به طور كامل معرفي شده است.
 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها