0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
دوشنبه 11 اردیبهشت 1391  8:28 AM

 5 : روانشناسي و علوم تربيتي پاييز و زمستان 1381; 32(2):109-133.
 
بررسي رابطه متغيرهاي فردي با ميزان اضطراب رايانه دانشجويان دوره كارشناسي دانشگاه تهران
 
غلامعلي لواساني مسعود*
 
*  دانشگاه تهران
 
 

پژوهش حاضر به منظور بررسي رابطه اضطراب رايانه با خودكارآمدي رايانه, تجربه رايانه, انگيزه پيشرفت, اضطراب خصيصه اي, جنسيت, و رشته تحصيلي دانشجويان انجام گرفته است. نمونه پژوهش 730 نفر دانشجويان مقطع كارشناسي شامل 295 دختر و 435 پسر در سه رشته تحصيلي فني و مهندسي, علوم پايه, و علوم انساني از 12 دانشكده دانشگاه تهران, با نمونه گيري طبقه اي انتخاب شدند. براي بررس متغيرهاي مورد مطالعه از پرسشنامه محقق ساخته تجربه رايانه, مقياس درجه بندي اضطراب رايانه، پرسشنامه اي انگيزه پيشرفت, مقياس خودكارآمدي رايانه, و مقياس اضطراب خصيصه اي استفاده گرديد. يافته ها نشان مي دهد كه خوكارآمدي رايانه, تجربه رايانه, و انگيزه پيشرفت بيشترين روابط مثبت و معناداري را با آن نشان مي دهد. دانشجويان علوم انساني در مقايسه با دو رشته ديگر اضطراب بيشتري نشان داده اند. براساس يافته هاي پژوهش پيشنهاد شده است كه دوره هاي آموزشي رايانه, به ويژه براي دانشجويان علوم انساني, ارائه شود تا از اين طريق شاهد كاهش اضطراب و افزايش خودكارآمدي رايانه در افراد باشيم.

 
كليد واژه: اضطراب خودكارآمدي رايانه, تجربه رايانه, انگيزه پيشرفت, اضطراب خصيصه اي.
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها