پاسخ به:مقالات روانشناسی
دوشنبه 11 اردیبهشت 1391 8:28 AM
3 : روانشناسي و علوم تربيتي پاييز و زمستان 1381; 32(2):57-67. |
بررسي عملكرد سيستم توسعه منابع انساني در دانشكده هاي علوم رفتاري و اجتماعي دانشگاه تهران |
ابيلي خدايار,عالي خاني فرخ |
هدف پژوهش حاضر بررسي جنبه هايي از توسعه منابع انساني در دانشكده هاي علوم رفتاري و اجتماعي دانشگاهي تهران است. دانشگاه تهران به منظور تحقق اهداف خويش, نيازمند برنامه ريزي در توسعه منابع انساني است. بهره گيري از الگوهاي رايج در توسعه منابع انساني و اتكا به روش هاي منطقي و علمي جهت بهبود كيفيت منابع انساني و تحقق اهداف سازماني الزامي است. در اين پژوهش شاخص هاي آموزش چرخش شغلي ارزشيابي عملكرد و كار راهه شغلي از توسعه منابع انساني در نظر گرفته شده است تا با بررسي آنها در بخش خدمات آموزشي دانشكده هاي روانشناسي و علوم تربيتي, علوم اجتماعي, مديريت, اقتصاد و تربيت بدني وضعيت موجود بررسي و فاصله آن تا وضعيت مطلوب مشخص گردد. روش پژوهش پيمايشي از نوع كاربردي است. جامعه مورد مطالعه را كليه كاركنان (بخش خدمات آموزشي) دانشكده هاي مورد اشاره تشكيل داده اند. يافته ها نشان مي دهد كه وضعيت توسعه كاركنان بخش خدمات آموزشي اين دانشكده ها در وضعيت نامطلوبي است و با اهداف و رويكردهاي توسعه منابع انساني بسيار فاصله دارد. |
كليد واژه: توسعه, توسعه منابع انساني, آموزش چرخش شغلي، ارزشيابي عملكرد, كار راهه شغلي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |