پاسخ به:مقالات روانشناسی
دوشنبه 11 اردیبهشت 1391 8:28 AM
2 : روانشناسي و علوم تربيتي پاييز و زمستان 1381; 32(2):35-55. |
طراحي مدلي جهت پيش بيني عملكرد آموزشي كارشناسان بخش صنعت (مورد: مركز تحقيقات شركت ايران خودرو) |
دراني كمال,طباخي محمدمهدي |
هدف پژوهش حاضر طراحي مدلي براي پيش بيني عملكرد آموزشي كارشناسان مركز تحقيقات شركت ايران خودرو است. در اين راستا, با توجه به نظام آموزشي مركز تحقيقات ايران خودرو چهار مدل رگرسيوني و چهار مدل مسير به دست آمد. نمونه مورد بررسي 206 نفر اعضاي دوره اي بوده كه در سال 1380 در مركز تحقيقات شركت ايران خودرو, در دوره هاي آموزشي شركت داشته اند. براي گردآوري داده ها از پرسشنامه اثربخشي و بانك اطلاعاتي آموزش مركز تحقيقات و مديريت آموزش ايران خودرو استفاده شد، و سپس داده هاي جمع آوري شده با روشهاي آماري چند متغيري از جمله رگرسيون چندگانه, تحليل مسير, و تحليل عاملي تجزيه و تحليل شده اند. يافته ها نشان مي دهد كه متغيرهايي مانند وضعيت تاهل, سابقه كاري , سن, فاصله كارشناس با سال اخذ مدرك, مدرك تحصيلي, نسبت غيبتهاي كارشناس در دوره, و نسبت قبولي هاي كارشناس از متغيرهاي بسيار مهم جهت پيش بيني عملكرد آموزشي است. نتايج بررسي حاكي از آن است كه بيشترين رابطه ميان اثربخشي آموزشي و نمرات پايان دوره كارشناسان گروه آموزش رايانه و كم ترين آن مربوط به دوره هاي زبان هاي خارجي است |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |