پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 11:27 PM
9 : روانشناسي و علوم تربيتي بهار و تابستان 1382; 33(1):183-199. |
تاثير موافق و مخالف بودن جنسيت در ارزشيابي دانشجويان از اعضاي هيات علمي |
آهنچيان محمدرضا* |
* دانشگاه فردوسي |
همه ساله منابع انساني و مادي زيادي در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي صرف ارزشيابي از عملكرد اعضاي هيأت علمي توسط دانشجويان مي شود. در اين ميان متغيرهاي مداخله گر زيادي وجود دارد كه ممكن است بر نتايج ارزشيابي اثر بگذارد. اين پژوهش با هدف بررسي يكي از متغيرهاي احتمالي ، تأثير هم سويي يا غير هم سويي جنسيت دانشجو، به منزله ارزشيابي كننده را با مدرس، به عنوان ارزشيابي شوند، مورد نظر قرار مي دهد. پژوهش به روش پيمايشي انجام شد و نتايج بر اساس داده هاي به دست آمده از پرسشنامه هايي كه 371 تن از دانشجوان چهار گروه آزمايشي دانشگاه فردوسي تكميل كرده بودند مورد تحليل قرار گرفت. يافته هاي تحقيق نشان مي دهد كه موافق يا مخالف بودن جنسيت تأثيري در ارزشيابي دانشجويان از اعضاي هيأت علمي ندارد. |
كليد واژه: ارزشيابي. جنسيت. دانشجو. هيأت علمي. |
نسخه قابل چاپ |