0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  11:26 PM

 6 : روانشناسي و علوم تربيتي بهار و تابستان 1382; 33(1):121-138.
 
مقايسه مهارت هاي اجتماعي و مشكلات رفتاري در دو گروه از كودكان عادي و مبتلا به اختلالات يادگيري در خانه و مدرسه
 
شهيم سيما*
 
* دانشگاه شيراز
 
 به منظور انجام اين بررسي دو گروه از كودكان عادي و مبتلا به اختلالات يادگيري كه در مدارس عادي تحصيل كرده و بر اساس سن و جنس همتا شده و داراي هوش بهر طبيعي بودند از طريق مقياس درجه بندي مهارت‌هاي اجتماعي (گرشام واليوت، 1990) مورد مقايسه قرار گرفتند. اين مقياس داراي دو فرم ويژه ارزيابي والدين و معلمان است. يافته ها نشان مي دهد كه مهارت هاي اجتماعي و مشكلات رفتاري كودكان مبتلا به اختلالات يادگيري و عادي بر اساس ارزيابي معلمان تفاوت معني دار ندارد؛ اما والدين، كودكان عادي را در زمينه كسب مهارت هاي اجتماعي در خانه بهتر از كودكان مبتلا به اختلالات يادگيري ارزيابي كرده اند و ميانگين نمرات كودكان عادي در زمينه همكاري و مسئوليت پذيري به طور معني دار بيشتر از كودكان مبتلا به اختلالات يادگيري بوده است. افزون بر اين، كودكان مبتلا به اختلالات يادگيري بيشتر از كودكان عادي در خانه داراي مشكلات رفتاري هستند؛ و اين وضعيت در سه عامل مشكلات رفتاري شامل رفتارهاي درونزا و برونزا و پرتحركي ديده شده است. به نظر مي رسد كودكان مبتلا به اختلالات يادگيري در محيط مدرسه عادي و مشكلات رفتاري بيشتري از كودكان عادي ندارند و در محيط مدرسه از مهارت هاي اجتماعي كافي برخوردارند. اما در محيط خانه داراي كاستي مهارت هاي اجتماعي و رفتار نامناسب هستند.
 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها