پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 11:26 PM
7 : روانشناسي و علوم تربيتي بهار و تابستان 1382; 33(1):139-154. |
تأثير ورزش صبحگاهي در كاهش تمايلات پرخاشگري كودكان عقب مانده ذهني آموزش پذير |
غباري بناب باقر,نبوي محمد |
تحقيق حاضر بر آن است كه تأثير ورزش صبحگاهي را بر كاهش پرخاشگري كودكان عقب مانده ذهني آموزش پذير بررسي كند. به اين منظور، 60 نفر از دانش آموزان عقب مانده ذهني خفيف را بين سنين 10 الي 13 سال انتخاب كرده و با استفاده از پيش آزمون، پس آزمون، گروه كنترل، و گزينش تصادفي تأثير برنامه ورزش صبحگاهي را بر كاهش پرخاشگري اين كودكان مورد سنجش قرار داده است. به منظور اجراي آزمايش، گروه نمونه به طور تصادفي به دو گروه آزمايش و گواه تقسيم شدند. آزمون ناكامي روزنزاويك به عنوان پيش آزمون در مورد گروه نمونه اجرا گرديد، و سپس گروه آزمايش به مدت سه ماه و هر هفته شش روز تحت آموزش قرار گرفتند. در طول اين دوره گروه گوا هيچ گونه آموزشي را دريافت نمي كردند. پس از خاتمه دوره آزمايش، آزمون ناكامي روزنزوايك از دو گروه آزمايش و گواه به عمل آمد و در پايان نتايج تحليل آماري به كمك طرح اندازه گيري هاي مكرر تفاوت معني داري را بين دو گروه نشان داد. يافته ها همچنين نشان داد كه گروه آزمايشي، در نمره تطابق با گروه رشد، پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته و تمايلات پرخاشگرانة آن ها به شدت كاهش يافته است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |