0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  11:20 PM

 8 : روانشناسي و علوم تربيتي پاييز و زمستان 1382; 33(2):177-202.
 
بررسي رابطه استدلال صوري، آگاهي عاطفي و پيشرفت تحصيلي در گروهي از دانش آموزان مدارس تيزهوش و عادي شهر شيراز
 
يوسفي فريده,خير محمد
 
 
 

اهداف عمده پژوهش حاضر عبارت است از 1) بررسي قابليت اعتماد و آزمون استدلال صوري و آگاهي عاطفي در فرهنگ ايران،2) مقايسه استدلال صوري و آگاهي عاطفي دانش آموزان مدارس عادي و تيز هوش. براي اين منظور، 388 دانش آموز تيزهوش وعادي از دبيرستان هاي شيراز، آزمون هاي استدلال صوري و آگاهي عاطفي را تكميل كردند. يافته ها نشان مي دهد كه در هر دو گروه دانش آموزان تيزهوش و عادي، آزمودني هايي وجود دارند كه از لحاظ استدلال صوري هنوز به سطح انتزاعي نرسيده اند. بين دو متغير استدلال صوري و آگاهي عاطفي همبستگي معني دار مشاهده نگرديد؛ اما بين نمرات هر يك از آزمون هاي استدلال صوري، آگاهي عاطفي، با شاخص هاي پيشرفت تحصيلي همبستگي معني دار بدست آمد. بررسي قابليت اعتماد هر دو آزمون استدلال صوري و آگاهي عاطفي نيز با استفاده از ضريب آلفاي كرونباخ ضرائبي به ترتيب برابر 0.71 و 0.76 بدست داد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها